Partner serwisu
Drogi i autostrady

ViaTOLL spełnia wymagane prawem normy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
ViaTOLL spełnia wymagane prawem normy
fot. Kapsch
„Dziennik Gazeta Prawna” ujawnił, jak doszło do tego, że część bramownic w systemie viaTOLL powstała z przemyconego surowca. Operator systemu odpiera zarzuty dotyczące domniemanych nieprawidłowości i przypomina, że istniejąca infrastruktura systemu spełnia wszelkie normy, a parametry techniczne obiektów były wielokrotnie sprawdzane.

Z nieoficjalnych informacji NIK i CBA wynika, że elementy użyte do wytworzenia bramownic pochodziły z Chin, a do obrotu zostały wprowadzone ze sfałszowanymi unijnymi certyfikatami przez włoską firmę, która już nie funkcjonuje. CBA bada również, czy przy okazji procederu nie doszło do korumpowania urzędników Ministerstwa Transportu.

„Cały proces projektowania, produkcji i odbioru konstrukcji stalowych jak i również wykonywania prac budowlanych na miejscu posadowienia bramownicy, w tym również przyłączy energetycznych i łączy telekomunikacyjnych jest w pełni udokumentowany, potwierdzany wpisami do dziennika budowy przez osoby posiadające uprawnienia budowlane. Wszystkie użyte do produkcji półwyroby, materiały i surowce posiadają odpowiednie atesty, które są zamieszczone w dokumentacji powykonawczej każdej bramownicy” – wyjaśnia operator.

Dla każdej bramownicy wydawano deklarację zgodności spełniającej wymagania PN-EN ISO/IEC 17050-1:2005 konstrukcji stalowej bramownicy przez jej producenta na zgodność z normami zharmonizowanymi, a także poświadczenie jakości producenta bramownicy.

Na stronie systemu czytamy, że słupy i belka bramownicy są obliczone na znacznie większe obciążenie niż to, które może powstać podczas eksploatacji. Przy projektowaniu infrastruktury przydrożnej pod uwagę brana jest przede wszystkim konieczność zapewnienia najwyższej jakości łączności pomiędzy urządzeniem pokładowym w pojeździe a antenami umieszczonymi na bramownicy, która to może być zakłócona nadmiernymi drganiami bądź przemieszczeniami elementów. Dlatego finalna konstrukcja bramownicy jest znacznie wytrzymalsza i sztywniejsza, niż wynikałoby to obciążeń wywołanych zawieszonym na niej sprzętem.

W trakcie budowy wszystkie prace są ewidencjonowane w dzienniku budowy dla danej bramownicy. Inspektorzy nadzoru odbierają fundamenty, przyłącza energetyczne itp. Gdy bramownica zostaje zamontowana, powstaje protokół z montażu bramownicy oraz ze sprawdzenia połączeń skręcanych, świadectwo sprawdzenia, operat geodezyjny pomiaru światła bramownicy i pionów słupów oraz certyfikaty na elementy podłączenia bramownicy do uziomu.

Operator systemu wyjaśnia, że inspektor nadzoru sprawdza kompletność ponad 500-stronicowej dokumentacji powykonawczej, a następnie wydaje oświadczenie o sprawdzeniu dokumentacji i jej kompletności.

„Wykonawca systemu, wszyscy podwykonawcy i dostawcy materiałów i półwyrobów do produkcji bramownic, jak również wszyscy uczestnicy procesu budowlanego bramownic Krajowego Systemu Poboru Opłat dochowali należytej staranności przy ich projektowaniu i wykonywaniu” – oświadcza operator.

„Infrastruktura przydrożna systemu viaTOLL spełnia przewidziane polskim prawem normy, powstała w oparciu o odpowiednie przepisy i nie zagraża życiu, zdrowiu i bezpieczeństwu wszystkich uczestników ruchu drogowego. Powyższe stwierdzenia znajdują pełne potwierdzenie w dokumentacji powykonawczej, będącej w posiadaniu zamawiającego” – czytamy na stronie internetowej systemu viaTOLL.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5